تأملاتی در مورد یک سال به عنوان مدیرعامل موزیلا
کانکشن موبایل

تأملاتی در مورد یک سال به عنوان مدیرعامل موزیلا

اگر می خواهیم اینترنت متفاوت باشد ، نمی توانیم همان نقشه راه را دنبال کنیم.

من این هفته یک سالگرد یک سالگی را در موزیلا جشن می گیرم ، که به نوعی خنده دار است ، زیرا من بخشی از آن بوده ام. موزیلا از قبل نامی نداشت. موزیلا در DNA من است و برخی از DNA من در موزیلا است. بیست و دو سال پیش مجوزهای نرم افزار منبع باز را نوشتم که هنوز هم دید ما را امکان پذیر می کند و در طول سالهای حضورم در اینجا کلاه های زیادی پوشیده ام. اما یک سال پیش برای دومین بار مدیر عامل شدم و باید در مقابل بگویم که این بار مدیر عامل بودن سخت ترین نقشی است که من در اینجا داشته ام. و شاید پاداش آورترین.

در این سالگرد ، من می خواهم در مورد معنای مدیر عامل بودن یک سازمان مأموریت محور در سال 2021 ، با تمام عوارض و پتانسیل هایی که این دوره از اینترنت با خود به همراه دارد ، صحبت کنم. . کسانی که من را می شناسند ، می دانند که من به طور کلی یک شخص خصوصی هستم. با این حال ، در زمان تغییر سریع و هیاهوی صنعت و جهان ، احساس حق این است که برخی از مواردی را که امسال به من آموخته است ، به اشتراک بگذارم.

شش درس از سال اول من به عنوان مدیرعامل:

1 من به عنوان مدیرعامل دو جهان را پیوند می دهم: همیشه در موزیلا تنش وجود داشته است ، بین ایجاد محصولاتی که ارزش های ما را به همان اندازه که تصور می کنیم منعکس کنند ، و محصولاتی که متناسب با نیازهای مصرف کننده باشد و آنچه در شرایط فعلی امکان پذیر است. در موزیلا ، ما فشار و فشار رقابت در بازار را احساس می کنیم ، در حالی که همیشه از دیدگاه مأموریت به دنبال نتیجه هستیم. من به عنوان مدیرعامل ، خود را مجسم کننده این تنش مرکزی می دانم.

این تنشی است که مرا تحریک و انرژی می بخشد. پیش از آن به عنوان بنیانگذار و رئیس و رئیس مارمولک Wrangler پروژه موزیلا ، من سالها حامل پرچم سیستم ارزشی موزیلا بوده ام. من این را نقشی می دانم که فراتر از کارمندان موزیلا است. مدیرعامل مسئول کلیه کارمندان ، داوطلبان ، محصولات و راه اندازی و موفقیت شرکت است و در عین حال مسئولیت مطابقت با ارزش هایی را دارد که در هسته موزیلا قرار دارند. اکنون ، من یکبار دیگر هر دو این کلاه ها را می پوشم.

من به کتاب منبع باز تکیه داده ام تا به من کمک کند تا هر دو این تعهدات را انجام دهم ، سعی می کنم هر بار یک کلاه بپوشم ، گاهی اوقات یکی را برمی دارم و سر دیگر را می پوشم وسط همان جلسه اما همچنین فهمیدم که در تعویض یکپارچه بین این دو مهارت بیشتری پیدا می کنم و متوجه می شوم که می توانم کاملاً محصول محور باشم ، ضمن اینکه مأموریت خود را به عنوان شمال واقعی خود حفظ می کنم.

2 ماموریت موزیلا تغییر نکرده است اما چطور ما باید آنجا را دریافت کنید: این سال بسیار غیر عادی ، پر از خشونت ، بیماری و مبارزه ، چیزی را که قبلاً می دانستم تأیید کرده است: حتی در میان شار زیاد ، DNA موزیلا از زمانی که ما بنیاد را ایجاد کردیم تغییر نکرده است از دفاتر Netscape سالها پیش بله ، ما یک بار بیانیه مأموریت خود را گسترش دادیم تا در مورد تجربه انسانی به عنوان بیان کامل تری از ارزش های خود صریح تر بگوییم.

آنچه تغییر کرده دنیای اطراف ما است. و – برای یک ثانیه در استعاره DNA قرار گرفتن در اینجا – که اپی ژنتیک موزیلا را تغییر داده است. به عبارت دیگر ، این روش نحوه بیان DNA ما را تغییر داده است.

3 مورد نیاز به دنبال یک مسیر جدید: ما می خواهیم اینترنت متفاوت باشد. ما برای ایجاد زیرساخت جدید و بهتر برای دنیای دیجیتال ، کمک به مردم برای به دست آوردن ارزش داده ها از طریق حفظ حریم خصوصی و همچنین اتصال کارآفرینانی که خواهان اینترنت بهتر هستند نیز ضروری هستیم.

اگر تعریف کنید ، طبق تعریف شما در تلاش هستید تا در مکان دیگری قرار بگیرید ، شما نمی توانید همان مسیر را دنبال کنید. این فلسفه کار من است. بگذارید یک داستان سریع بگویم تا منظورم را به تصویر بکشم.

اخیراً ما در مورد داده ها بسیار فکر می کردیم و اینکه یک شرکت با حریم خصوصی است و به معنای داشتن مزایای داده برای کاربران ما است ، به چه معناست. این عمل متعادل سازی بین حریم خصوصی و راحتی ، البته مسئله جدیدی نیست ، اما در حالی که به روشهای فعلی نمایش آن فکر می کردم ، روزهای اولیه فایرفاکس به یاد من آمد.

هنگامی که ما برای اولین بار Firefox را راه اندازی کردیم ، ما دیدگاه بد بودن داده ها – حتی معیارهای عملکردی درباره Firefox که می تواند به ما کمک کند عملکرد Firefox را در خارج از محیط های آزمایشی خود بفهمیم ، ما آنها را به عنوان داده های خصوصی در نظر گرفتیم. خوب ، می بینی این کجا می رود ، نه؟ ما به سرعت فهمیدیم که بدون چنین داده هایی (که ما آنها را تله متری می نامیم) ، نمی توانیم یک مرورگر با عملکرد مناسب بسازیم. ما به اطلاعاتی در مورد زمان یا دلیل خرابی یک سایت ، مدت زمان بارگیری و غیره نیاز داشتیم. بنابراین ما با راه اندازی Firefox یک قدم بزرگ برداشتیم ، و سپس مجبور شدیم یک قدم به یک طرف برداریم ، تا به اندازه کافی اضافه کنیم – اما نه بیشتر ! – داده هایی که به شما امکان می دهد محصول همان چیزی باشد که کاربران می خواستند.

در این داستان می بینید که چگونه به اهداف دوگانه موزیلا نزدیک می شویم: مطابق بودن با ارزش های ما و ایجاد محصولاتی که به مردم امکان می دهد تجربه سالم تری داشته باشند. در اینترنت. ما خود را در حال گام برداشتن به یک سمت و جهت دستیابی به راهی جدید برای تأمین نیازهای ارزشهای خود ، جامعه و محصول خود می بینیم.

4 مجموع قسمتهای ما: ابرقدرت موزیلا این است که ماموریت ما و ما باشد این ساختار به ما امکان می دهد از قدرت کلی که توسط همه کارمندان و داوطلبان و دوستان و کاربران و طرفداران و مشتریان ایجاد شده است بهره مند شویم.

ما بیش از مجموع قطعات خود هستیم. این جهان بینی من و یکی از ارکان فلسفه منبع باز است. به عنوان مدیر عامل ، یکی از اهداف من یافتن راه های جدید برای ارتباط موزیلا با افرادی است که می خواهند اینترنت بهتری بسازند. من می دانم که افراد زیادی در این دیدگاه مشترک هستند و هدف اصلی در دوره آینده یافتن راه هایی برای عضویت یا کمک به جوامعی است که در جهت دستیابی به اینترنت بهتر نیز فعالیت می کنند. من همیشه به دنبال ایده های خوب ، برای ایده های بزرگ هستم و متوجه شدم که به عنوان مدیرعامل ، افراد بیشتری مایل هستند با جاه طلبی های بزرگ خود به من مراجعه کنند. من از آن لذت می برم این ایده ها همیشه از طرف کارمندان ارائه نمی شود ، گرچه بسیاری از آنها چنین می کنند. آنها همچنین از طرف داوطلبان ، از افراد کاملاً خارج از شرکت ، از دانشگاهیان ، دوستان ، و همه نوع افراد به دست می آیند. آنها با به اشتراک گذاشتن این دیدگاه ها از من و موزیلا احترام می گذارند و برای من مهم است که این گفتگو را باز نگه دارم.

من می آموزم که اجتناب ناپذیر است که مدیرعامل شما به طور تصادفی در کنار میز خود برای یک چت – یا در یک محل کار دور ، برای کسی که به طور غیر منتظره اسلک می کند – بنابراین باید محدودیت هایی وجود داشته باشد ، اما داشتن گروهی از افرادی که می توانم به آنها اعتماد داشته باشم تا با من واقعی باشند ، و با من خلاقانه فکر کنند ، ضروری است.

همه گیری باعث شده است که این بخش از سال من سخت تر است ، زیرا باعث از بین رفتن جذابیت مکالمات در اتاق استراحت یا حتی برخوردهای اتفاقی در کنفرانس هایی می شود که بعضا منجر به ماجراجویی بزرگ بعدی می شوند. اما موزیلا از داشتن بیشترین مشاغل بهتر یک سال کاملاً دور را تجربه کرده است ، با توجه به اینکه نیروی کار ما بین 40 تا 50 درصد توزیع شده بود برای شروع.

6 ما به دنبال نمونه هستیم: یکی سازمان نمی تواند همه چیز را تغییر دهد. در موزیلا ، ما رویای یک اکوسیستم اینترنتی و نرم افزاری متنوع و توزیع شده را در سر می پرورانیم ، که باعث افزایش و اتصال و اتصال دیدگاهها برای همه افراد ، نه فقط آن شرکتها یا افرادی که حسابهای بانکی آنها تهی است ، می شود. ما نمی توانیم این تغییر را به تنهایی تحقق بخشیم ، اما می توانیم سعی کنیم خودمان را تغییر دهیم جایی که فکر می کنیم به پیشرفت نیاز داریم و می توانیم مثالی از روش متفاوت انجام کارها باشیم. این همیشه همان چیزی بوده است که ما می خواستیم انجام دهیم و یکی از بالاترین اهداف ما باقی مانده است.

بیش از همه ، این سال برای من تقویت شده است که گاهی اوقات یک مأموریت عمیق برای تحقق آن نیاز به تغییر گسترده ای دارد. من سال گذشته گفتم که موزیلا وارد دوره جدیدی می شود که نیاز به تغییر دارد. جاه طلبی رو به رشد ما برای تأثیر مأموریت ، اراده ایجاد این تغییرات را که به خوبی در حال انجام است ، به ارمغان می آورد. از همان روزهای ابتدایی سازمان ما مردم به سمت ما جذب شده اند زیرا موزیلا آرزوی چیزی بهتر و انگیزه ایجاد واقعی آن را به خود جلب می کند. نمی توانم بیش از حد بیان کنم که دیدن فداکاری جامعه موزیلا چقدر الهام بخش است. من این را در کارمندان ما می بینم ، در سازندگان ما می بینم ، در اعضای هیئت مدیره و داوطلبان ما می بینم. من این را در همه کسانی می بینم که به موزیلا فکر می کنند و از تلاش های ما برای تأثیرگذاری بیشتر و تأثیرگذاری بیشتر پشتیبانی می کنند. بدون آن اینجا نخواهم بود این افتخار زندگی من است که در جامعه موزیلا در آن زندگی کنم.

– میچل

The post Reflections on One Year as CEO of Mozilla اولین بار در موزیلا بلاگ ظاهر شد.

دیدگاه‌ها برای تأملاتی در مورد یک سال به عنوان مدیرعامل موزیلا بسته هستند