فیس بوک هنوز در شفافیت تبلیغات ناکام است (مهم نیست که آنها ادعا می کنند)
دیروز ، جک دورسی بیانیه جسورانه را بیان کرد: توییتر تمام تبلیغات سیاسی روی سکو را متوقف می کند. "تبلیغات سیاسی اینترنتی چالش های کاملاً جدیدی را برای گفتمان مدنی ارائه می دهد: بهینه سازی مبتنی بر یادگیری ماشین از پیام رسانی و هدف قرار دادن خرد ، اطلاعات گمراه کننده کنترل نشده و جعلیات عمیق. با افزایش سرعت ، پختگی و مقیاس فراوان ، "وی توئیت کرد.
بعداً در همان روز ، شرل سندبرگ پاسخ داد: : فیس بوک نباید تبلیغات سیاسی را متوقف کند … زیرا پلت فرم" متمرکز و پیشرو است. سندبرگ به تلاشهای بایگانی فیس بوک اشاره کرد ، که ظاهراً به محققان اجازه می دهد تا استعداد و تأثیر تبلیغات سیاسی را مطالعه کنند.
برای روشن شدن: فیس بوک هنوز تعهدات شفافیت خود را کوتاه نمی آورد. حتی شفافیت کامل این واقعیت را تغییر نمی دهد که فیس بوک در حال پذیرش پرداخت برای تبلیغ تبلیغات خطرناک و غیر واقعی است.
برخی از تاریخچه مختصر: به دلیل اهمیت شفافیت در عرصه تبلیغات سیاسی ، موزیلا بیش از یک سال است که آرشیو آگهی فیس بوک را با دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و توانایی آن را در ارائه اطلاعات معنادار به محققان و دیگران ارزیابی می کند. [19659002درماهفوریه،موزیلاو37سازمانمدنیازفیسبوکخواستندکهشفافیتبهتریدرتبلیغاتسیاسیدربستربرنامهخودایجادکندسپس،درماهمارس،موزیلاومحققانبرجستهاطلاعاتدرمورداطلاعاتدقیقاًبهچهشکلیبایستیآرشیوشفافیتتبلیغاتراارائهدهند
اما هنگامی که فیس بوک سرانجام در ماه مارس API شفافیت آگهی خود را منتشر کرد ، بسیار ناکارآمد بود. این فقط دو دستورالعمل پنج حداقل از متخصصان را رعایت می کند. علاوه بر این ، یک محقق موزیلا لیست طولانی از اشکالات و کاستی هایی را که API را تقریباً بی فایده معرفی کرد ، پرده برداشت.
نیویورک Times موافقت کرد: "ابزار تبلیغاتی فیس بوک ساخته شده برای مبارزه با اطلاعات ضد اطلاعات همانطور که تبلیغ نمی شود ، "یک تیتر ژوئیه می خواند. این مقاله ادامه می دهد: "محققان می گویند ، کتابخانه تبلیغاتی جدید شبکه های اجتماعی بسیار ناقص است ، به عنوان راهی برای پیگیری پیام های سیاسی بی فایده است."
از آن زمان ، موزیلا تأیید کرد که فیس بوک تغییرات جزئی در عملکرد API – اما ما هنوز این ابزار را قضاوت می کنیم که اساساً برای اهداف موردنظر خود از ارائه شفافیت و منبع اطلاعاتی برای تحقیقات دقیق ناقص باشد.
به جای تبلیغ فریبنده API ناکام خود ، فیس بوک باید به توصیه های محققان توجه کند و متعهد به شفاف سازی واقع شود. تبلیغات سیاسی اگر آنها نتوانند این حق را بدست آورند ، شاید فعلاً نباید تبلیغات سیاسی را اجرا کنند.

